Fri frakt och returer

Byte och retur

Skador och problem
Kontrollera din beställning när du tar emot den och kontakta oss omgående om artikeln är defekt, skadad eller om du har fått fel artikel, så att vi kan bedöma problemet och rätta till det.

 


Undantag/artiklar utan retur
Vissa typer av artiklar får inte returneras, som färskvaror (till exempel livsmedel, blommar eller växter), anpassade produkter (till exempel specialbeställningar eller personanpassade artiklar) och egenvårdsprodukter (till exempel skönhetsprodukter). Vi accepterar inte heller returer av farliga material, lättantändliga vätskor eller gaser. Kontakta oss om du har frågor om eller problem med en viss artikel.

Tyvärr kan vi inte acceptera returer av rea-artiklar eller presentkort.

 


Byten
Det snabbaste sättet att se till att du får det du vill ha är att returnera den artikel du har, och när returen har godkänts köpa den nya artikeln separat.

 


Ångerfrist på 14 dagar i EU
Om handelsvaror levereras i EU har du oaktat det ovanstående rätt att ångra eller returnera beställningen inom 14 dagar, utan krav på några särskilda skäl. Precis som ovan måste artikeln vara i samma skick som du fick den i, oanvänd, med alla lappar kvar och i sin originalförpackning. Du måste även ha kvittot eller köpehandlingen.

 


Återbetalningar
Vi meddelar dig när vi har tagit emot och kontrollerat returen, och om den återbetalningen godkänns eller inte. Om återbetalningen godkänns görs den automatiskt till den ursprungliga betalningsmetoden inom 10 arbetsdagar. Kom ihåg att det kan ta ett tag innan banken eller kreditkortsföretaget har behandlat returen så att den syns hos dig.
Om det har gått mer än 15 arbetsdagar sedan vi godkände din retur ska du kontakta oss på support@levarelfreipons.se.

terbetalningspolicy
Retur- och återbetalningspolicy

30 dagars pengarna-tillbaka-garanti

Returer till vårt e-handelslager gäller endast varor som köpts på LevarelFreipons.com. När vi har mottagit din returnerade vara kommer vi att göra en återbetalning till det ursprungliga betalningssättet. Om du vill byta till en annan produkt måste du lägga en ny beställning.

Återbetalningar behandlas utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar från det att vi mottagit din avbokningsanmälan.

Hur du returnerar

Registrera din retur online via retur-länken i din orderbekräftelsemejl (som skickas när din beställning lämnar vårt lager).

Använd returfraktsedeln som medföljer i paketet.

Returfrakten kostar 39 SEK, vilket dras av från det belopp du får återbetalt.

Återbetalningar för returer till e-handelslagret görs till det betalningssätt du använde vid köpet.

Om din beställning levererades till hemmet, ett ombud eller Instabox

Du kan skicka tillbaka din retur med den medföljande returfraktsedeln.

Instabox: Lämna returen i valfri Instabox med hjälp av fraktsedeln och följ instruktionerna i meddelandet från Instabox.

Airmee: Hämtning av returen arrangeras direkt av Airmee – ingen returfraktsedel krävs. Följ instruktionerna du får via mejl eller SMS.

Fakturor (Klarna)

Om du har en obetald faktura – logga in på Klarna för att förlänga förfallodatumet och undvika påminnelseavgifter.
När returen är registrerad uppdateras fakturabeloppet.
Om fakturan redan är betald kommer Klarna att hantera återbetalningen och skicka en ny faktura för eventuella återstående avgifter, inklusive returfrakt.

Villkor för retur

Varor måste vara oanvända, i ursprungligt skick och med alla etiketter kvar.

Du ansvarar för eventuell värdeminskning om produkten är skadad eller använd utöver vad som är nödvändigt för att prova varan.

Underkläder med bruten förpackning kan inte returneras.

Om produkten är defekt eller vi har gjort ett fel, står vi för returfrakten.

Levarel Freipons 
En del av Rectangle International AB
Kistagången 20 b, 164 40 Kista
E-post: support@levarelfreipons.com;